Čtvrt století učím děti číst, psát a počítat. Jednou z věcí, která mě na kantořině dlouhodobě nebaví, jsou testy. Neprožívám žádnou radost z jejich tvorby a už vůbec nemám rád čas prožitý nad jejich opravou. Moje „trápení“ vyřešily aplikace Socrative, Kahoot a Classkick. Testy sice musím nadále připravovat, ale jejich následné opravování je hračka, děti mají v podstatě okamžitý feedback a to nejlepší na závěr: dečka testování daleko více baví. Oni to totiž neberou jako testování, ale spíše jako „hraní“. V mé třídě se díky „S“, „K“ a „C“ zlepšily studijní výsledky. Spokojenější jsem já, děcka i rodiče. Vytvořit test je jednoduché.
Rád Vás to naučím.
Pro tvorbu je lepší určitě lepší NB. Na vlastní testování na mobilních zařízeních je dobré využívat aplikace.
lektor: Martin Hála
učitel 1.st, 1.ZŠ Plzeň