Harmonogram EDU Staňkov 2020


8:008:45
Registrace


8:45
Zahájení


9:0010:00
☑️ 1. blok workshopů

1A – Vyzrajeme na gramotnosti
Také si kladete otázku, co  budou naše děti potřebovat za 15 let? Které gramotnosti jsou ty nejpotřebnější? Ukážeme si, jak rozvíjet čtenářskou či matematickou gramotnost v jiných předmětech než je český jazyk a matematika. Pokusíme se ukázat si, jak přivést děti ke čtení i jak jim dát možnost, aby zažily úžasný pocit z vlastního objevování.

Lektor: Jovanka Rybová
Základní škola a Mateřská škola Kyjov – Bohuslavice


1B – Nástroje na pozitivní změnu ve výsledcích žáka
Přemýšlíte o tom, jaký dopad má vaše učení na učení žáků? Vědí žáci, co se mají učit a proč? Tyto a další otázky budou předmětem dílny se zaměřením na techniky formativního hodnocení.

Lektor: Viktorie Petřivá, Jaroslav Petřivý
Základní škola Dobronín


1C – S daty je těžká práce
Anebo ne? Přijďte se podívat, jak to s nimi můžete zvládnout s naším vzdělávacím materiálem třeba se šesťáky. Budete data evidovat a pravidla kontrolovat. Využijete filtraci, pro porovnání v prezentaci. A to vše ve znamení informatického myšlení.

lektor: Zbyněk Filipi
Katedra výpočetní a didaktické techniky PedF ZČU v Plzni


1D – Book Creator – digitální knihy snadno a rychle
Většina z Vás určitě zná aplikaci Book Creator One nebo Book Creator for iPad. Aplikace umožňuje rychlé a efektivní vytváření prezentací, komiksů, elektronických knih… Přes dva roky použivám BC na PC s OS Windows přes webové rozhraní. Jsem naprosto spokojený. Ukážu Vám to. 🙂

Lektor: Martin Hála
1. Základní škola Plzeň


1E – Jak učit žáky ne/používat technologie
Naši žáci se lehce naučili technologie používat, ale už se nenaučili je nepoužívat. Jak je učit technologie ovládat, aby jimi nebyli ovládáni? Jak je učit, aby na technologiích nebyli závislí? A jak je učit soustředit se a stát se úspěšnými?
V mé krátké inspiraci vám představím způsoby, jak bychom to mohli dokázat. Zda to však následně dokážou i naši žáci a zdali to vůbec dokážeme my sami jsou otázky do závěrečné diskuze.

Lektor: Jaroslav Mašek
Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno

​10:15–11:15
☑️ 2. blok workshopů

2A – Práce v týmu, základ úspěšné komunikace
Detailně si představíme možnosti zdarma dostupné aplikace na všechny platformy Microsoft Teams. Vyzkoušíme si vytvořit ukázkovou hodinu včetně testů a vyhodnocení, vytvoříme živý telefonát a mnoho jiných ukázek.

Lektor: Karel Rejthar
Střední škola zemědělská a potravinářská, Klatovy


2B – Kriteriální hodnocení nejen ve výuce angličtiny
Stalo se vám také, že dítě odevzdalo práci podle zadání, ale ne podle vaší představy? Pojďme společně prozkoumat co požadujeme od dětí a co zadáváme. Dotkneme se tvorby cílu, tvorby kritérií, silných stránek i úskalí. Vyzkoušíme si na vlastní kůži situace, které zažívají žáci. Setkání bude vedeno v češtině. Příklady budou z hodin Aj a D.

Lektor: Josef Janoušek
Základní škola Staňkov


2C – Matematika je pořád zábava
I letos si ukážeme aktivity, které rozvíjí logické a matematické myšlení. V rámci workshopu si vyzkoušíme aktivity, které se mi osvědčily v hodinách matematiky a při kterých se děti učí formou hry. Zaměříme se především na skupinovou práci, která se v poslední době stává základem mých hodin.

Lektor: Štěpánka Baierlová
Základní škola Lerchova Sušice


2D – Mapy s příběhem
Dejme mapě nový rozměr. Ať mluví, zpívá, hovoří … Ukážeme si 4+1 příklad, jak může mapa oživit či se stát nedílnou součástí prezentace myšlenek či informací vás i vašich žáků.

Lektor: Karel Malík
Základní škola Dambořice


2E – SAM Labs – STEAM sady a informatické myšlení
Praktický workshop se stavebnicí SAM Labs, kde si účastníci vyzkouší práci s bezdrátovými bloky. SAM Labs je čím dál častěji zapojován do výuky informatiky, programování nebo do dalších mezipředmětových aktivit. SAM Labs je jedním z výrazných představitelů koncepce STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts a Mathematics), která je nyní v popředí pro přípravu dovedností a kompetencí pro 21. století. Workshop bude mít krátký „frontální“ úvod a pak se vrhneme na práci s bezdrátovými bloky SAM Labs v aplikaci SAM Space. Od vizuálního k blokovému programování se SAM Labs.
v úvodu představíme ActivPanel.
Interaktivní obrazovka ActivPanel je komunikačním centrem moderní třídy. Praktická ukázka metodiky využívání interaktivních ActivPanelů obsahující výkonný minipočítač, který z něj dělá obrovský tablet v čele učebny. Díky řešení „vše v jednom“ nepotřebujete připojovat další počítač, jednoduše připojíte žákovské tablety. Získáte nejpřirozenější psaní na obrazovku. Panel automaticky rozpozná stylus (psaní), prst (manipulace s objekty) i dlaň (mazání).


Lektor: Jakub Novotný
lektor a metodik společnosti Profimedia s.r.o., kde se věnuje rozvoji koncepce STEAM a využití SAM Labs pro oblast vzdělávání


11:1511:45
Oběd

Polévka, kuřecí řízek, brambor, salát a nápoj.

Cena 100 Kč

Oběd prosím uhraďte předem na účet č. 670100-2213190476/6210


11:4512:45
Prostor pro odpočinek a společné sdílení


13:0014:00
☑️ 3. blok workshopů

3A – Tipy & triky do výuky na počítačích – aneb jak udělat „sezení u kompu“ přínosné
Naučte své žáky (a sebe) psát všemi deseti. Jednoduše. Hravě.
„Neseď pořád u toho kompu“ je věta, kterou většina z nás někdy slyšela. Počítače jsou však součástí našich pracovních životů a v mnoha případech nutností. Ignorovat je nejde. Čas u počítače prostě trávit budeme. Co však ovlivnit můžeme, je JAK jej trávíme. Přístupů je celá řada a na mém interaktivním workshopu se jich dotkneme a prakticky podíváme na jeden z nich, který spoustu času a energie dokáže hravě ušetřit – umění psaní všemi deseti. Workshop bude doplněn o tipy pro interaktivní výuku. 🙂


Lektor: Lukáš Zídka
Psaní hravě


3B – Zábavné kvízy a hry s Quizizz
Podíváme se společně na online kvízy Quizizz. Na webu si naklikáte otázky a žáci pak odpovídají na svých mobilech, tabletech nebo PC. Quizizz umí víc než jiné systémy a jsou plně zdarma.
Výhodou je i integrace s Google Classroom. Proto nemusí končit jen zábavnou hrou, ale mohou být i seriózním nástrojem výuky a hodnocení.
Během workshopu budeme sami hrát a bavit se. Ukážu vám, jak kvízy vytvořit, upravit a vyhodnotit.


Lektor: Pavel Hodál
Základní škola Brno „Bakalka“


3C – A zase ty skládačky
I letos se podíváme na skládací organizéry. Vyzkoušíme složitější skládačku s dějepisným tématem, převyprávění příběhu nebo jednoduchou knížečku s otázkami do dílny čtení. Vlastní lepidlo, nůžky a pravítko výhodou.

Lektor: Ludmila Kovaříková
Základní škola Vranovice


3D – Nákresy a malovátka od Googlu
Víte kolik různých nástrojů můžete využít? Zkusili jste třeba Nákresy? Víte, že z nich uděláte jednoduchou webovou stránku? A že i kreslení využívá umělou inteligenci? Přijďte a ukážeme si je.

Lektor: Jitka Rambousková
Základní škola Nýřany


3E – Bubnohraní
Bubny, bubínky, štěrchadla… rytmy jednoduché i složitější.
Zahrajeme si všichni. Když hraje skupina 10-15 lidí společně, je to nezapomenutelný zážitek.

Lektor: Jitka Hodálová
Základní škola Didaktis, Brno

14:1515:15
☑️ 4. blok workshopů

4A – Začínáme s 3D tiskem
Cenově dostupné 3D tiskárny a levný provoz otevírá nové možnosti také ve školství, kde 3D kreslení a modelování díky tomu dostává úplně nový rozměr. Díky tomu, že si žáci na své návrhy mohou skutečně sáhnout a nezůstávají tak jen na papíru nebo na monitoru počítače, je to pro ně o mnoho víc motivující. Společně si projdeme proces tisku od návrhu, přes kreslení až po samotný tisk.

Lektor: Milan Khas
Základní škola Staňkov


4B – Vnímavé učení
Skloubili jsme čtenářství, pisatelství a přírodovědu a smíchali to s formativním hodnocením. Vznikla nám modelová lekce, na níž si ukážeme, jak prvky formativního hodnocení a práce s kritérii pomáhají dětem dosahovat cílů hodiny v co nejvyšší kvalitě. Přibalte nůžky, lepidlo a pár pastelek a přijďte se inspirovat.

Lektor: Pavlína Loňková
Základní škola Labyrinth, Brno


4C – K čemu nám ta matematika je?
Když něco nevím, pomůže mi odhad. Přesnější je kvalifikovaný odhad. A úplně nejlepší je, umět si to spočítat. 🙂

Lektor: Roman Podlena
Gymnázium Matyáše Lercha, Brno


4D – Rozvíjíme informatické myšlení
Které aktivity pomáhají k rozvoji informatického myšlení dětí a žáků? Na workshopu si vyzkoušíme aktivity unplugged i s využitím digitálních technologií, připravené budou aktivity jak pro malé děti, tak pro větší.

Lektor: Eva Fanfulová
Ámosky, z. s.


4E – SAM Labs – STEAM sady a informatické myšlení
Praktický workshop se stavebnicí SAM Labs, kde si účastníci vyzkouší práci s bezdrátovými bloky. SAM Labs je čím dál častěji zapojován do výuky informatiky, programování nebo do dalších mezipředmětových aktivit. SAM Labs je jedním z výrazných představitelů koncepce STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts a Mathematics), která je nyní v popředí pro přípravu dovedností a kompetencí pro 21. století. Workshop bude mít krátký „frontální“ úvod a pak se vrhneme na práci s bezdrátovými bloky SAM Labs v aplikaci SAM Space. Od vizuálního k blokovému programování se SAM Labs.
v úvodu představíme ActivPanel.
Interaktivní obrazovka ActivPanel je komunikačním centrem moderní třídy. Praktická ukázka metodiky využívání interaktivních ActivPanelů obsahující výkonný minipočítač, který z něj dělá obrovský tablet v čele učebny. Díky řešení „vše v jednom“ nepotřebujete připojovat další počítač, jednoduše připojíte žákovské tablety. Získáte nejpřirozenější psaní na obrazovku. Panel automaticky rozpozná stylus (psaní), prst (manipulace s objekty) i dlaň (mazání).


Lektor: Jakub Novotný
lektor a metodik společnosti Profimedia s.r.o., kde se věnuje rozvoji koncepce STEAM a využití SAM Labs pro oblast vzdělávání


15:30–16:00
Tombola a zakončení


17:30–24:00
Afterparty v Penzionu Koza ve Vránově.