Workshop 1: Zpětná vazba od žáků nemusí být strašák
Pavla Sýkorová Na internetu existuje velké množství on-line aplikací, které poskytují žákům i učitelům nejen zpětnou vazbu o pochopení probírané látky, dávají možnost vyjádřit svůj názor, otestovat se, zopakovat si učivo, připravit úkoly pro spolužáky. Plickers, Socrative, Mentimeter, Quizizz, Quizlet, LearningApps, Google Formuláře a další. Každá z nich umí něco jiného. Pojďme si představit některé z nich a vyzkoušet, jakým způsobem je můžeme využít ve výuce. Workshop 2: Literární kavárna Ludmila Kovaříková Pojďme se ponořit do světa vlastní fantazie, který se před námi otevírá v knihách. Projdeme si vlastní zahradou, navštívíme příbytek čarodějnice, prozkoumáme výbavu gladiátora, projdeme biblickou krajinou… Ukážeme si, jak z nezáživné teorie vytvořit zapamatovatelnou představu. Jednoduše necháme prostor vlastní imaginaci. (Prosím, přineste si s sebou vlastní knihu nebo e-knihu.) Workshop 3: Cesta kolem světa za 60 minut Milan Khas Chtěli jste být alespoň na chvíli cestovatelem? Chtěli jste se někdy přenést o tisíc let zpět a o tisíc let vpřed? Už jste se někdy prošli lidským tělem? A co výlet se svojí hollywoodskou hvězdou? Pokud vás zajímá, jak se tohle vše dá stihnout za 60 minut (a možná ještě něco navíc), je tento workshop přesně pro vás. Přijďte si hrát s tablety a klíčovacím plátnem... Workshop 4: Matematika není jen Děda Lesoň Hanka Zahrádková Pojďme se podívat, co vše lze zažít v hodině matematiky, pro někoho to bude každodenní rutina, pro někoho to naopak doufám budou překvapivá zadání. Ukáži vám, co vše používám v hodinách, protože to nejsou jen prostředí z Hejného matematiky, ale i prvky činnostního učení a různé zajímavé aplikace. A věřím, že i každý z účastníků se s námi podělí o svou oblíbenou činnost z hodiny matematiky. Workshop 5: Prstem po mapách Pavlína Loňková Chcete-li se projít Po informačních zdrojích S očima na stopkách. Toulat se v knižním světě Po plážích na výletě, Po krách či po sopkách. Uprostřed jedné z knížek Překonat hrůzu z výšek Z perspektivy ptačí. Uprostřed druhé z knih Jít džunglí, zažít sníh… Jestli vám tohle stačí. Tak přijďte oči bořit do map, Pak trochu tvořit A získat inspiraci. Budeme hledat cesty, Testy i Everesty. Tím končím anotaci. |
Workshop 6: Google Cardboard ve výuce
Karel Malík Pojďte se na malou chvíli podívat za hranice našich tříd. Do světa mimo naši planetu, či do hlubin oceánů. Nahlédněte do nitra lidského těla, navštivte bájná místa našich předků či se očima orla mrkněte na krásy Dolomit. Nebojte se, není třeba velkých investic. Pro začátek a přesto silný zážitek postačí jednoduché Google Cardboard. Přesvědčte se sami. Nezapomeňte si vzít mobilní telefon. Společně si vyzkoušíme, zda vás dokáže přenést nad daleké sekvoje, či vyfotí 360° fotku. Pro nedočkavé ... budeme pracovat a debatovat nad aplikacemi Google Cardboard, Cardboard Camera a Expedice. Workshop 7: Jak si zorganizovat práci s Google Classroom Jitka Rambousková Jak si organizujete třídy v Google Classroom? A jak si chystáte hodiny? Vkládáte jen odkazy nebo žáci tvoří? Víte, že ji můžete propojit i s jinými stránkami a službami? A co výuku v Google Classroom postavit jako čiré samostudium a využít jako podporu třeba pro flipped classroom? Workshop 8: OZOBOTI napříč předměty Štěpánka Baierlová, Hanka Šandová Bez robotiky se v budoucnosti neobejdeme, proto se tento obor i v našich školách dostává do centra zájmu. Minirobůtci OZOBOT neslouží jen ke zvýšení informatického myšlení a digitální gramotnosti, ale pomáhají rozvíjet i další pro budoucnost potřebné dovednosti. V rámci workshopu si na praktických úlohách vyzkoušíme, jak můžeme tyto robůtky s českým srdcem využít při výuce různých předmětů na 1. i 2. stupni ZŠ. Workshop 9: Píšeme Wikipedii – intenzivní kurz (celodenní workshop) Jaroslav Mašek Pořád ještě váháte s editací Wikipedie? Nebo jste byli na mém workshopu či viděli náš GEG Učte s námi webinář o psaní Wikipedie a přišlo vám, že byste potřebovali více času k úpravě či tvorbě vlastního článku? Co tedy místo jedné hodiny strávit s Wikipedií rovnou hodiny čtyři? V nich si postupně ukážeme základní i pokročilé editace Wikipedie a na konci kurzu budete odcházet s vlastním novým článkem s vloženou fotografií, Infoboxem a dalšími pokročilými prvky a šablonami. Všechny aktivity budou též doplněny o metodické informace, abyste snadněji mohli začít psát Wikipedii se svými žáky. Otevřená třída: Programujeme v Minecraft Education Edition (bez registrace) Miroslav Kotlas Svět plný kostiček pohltil nejednoho studenta. Přijďte si vyzkoušet workshop z prostředí Minecraft Education Edition a zjistit, co na tom ti studenti vidí. Minecraft lze využít snad ve všech předmětech nejvíce však v hodinách informatiky. Sami si projdete krátkou hodinou programování s Minecraft Agentem. |